A revista Canadian Journal of Education dedicou o seu nº1 do vol. 29 ao papel dos media e à sua relação com as jovens gerações e o mundo da educação. Eis alguns dos textos publicados:
- Introduction * Michelle Stack & Deirdre M. Kelly
- Popular Media, Education, and Resistance * Michelle Stack & Deirdre M. Kelly
- Frame Work: Helping Youth Counter Their Misrepresentation in Media * Deirdre M. Kelly
- Testing, Testing, Read All About It: Canadian Press Coverage of the PISA Results * Michelle Stack
- Government, Neo-liberal Media and Education in Canada * Charles Ungerleider
- Discours sur l’école en crise en France: Entre médiatisation et résistance * Nassira Hedjerassi & Alexia Stumpf Djerassi
- The Public Sphere and Online, Independent Journalism * David Beers
- Media Literacy in the Risk Society: Toward a Risk Reduction Strategy * Stephen Kline, Kym Stewart, & David Murphy
- Independent Media, Youth Agency and the Promise of Media Education * Stuart R. Poyntz
- Educating in an Era of Orwellian Spin: Critical Media Literacy in the Classroom * Paul Orlowski
- Three Portraits of Resistance: The (Un)Making of Canadian Students * Marcia McKenzie
- Revisting Pearl Harbor: Resistance to Reel and Real Events in an English Language Classroom * Ardiss Mackie & Bonny Norton
- Popular Media, Critical Pedagogy, and Inner City Youth * Diane Wishart Leard & Brett Lashua
- Resistance through Video Game Play: It’s a Boy Thing * Kathy Sanford & Leanna Madill
- Ethnography, the Internet, and Youth Culture: Strategies for Examining Social Resistance and “Online-Offline” Relationships * Brian Wilson
1 comentário:
Para que se abra mais uma porta para a divulgação do muito trabalho válido que os professores desenvolvem junto dos alunos, na área da preservação do ambiente, vimos oferecer o nosso espaço, para a eventual publicação de material (textos, imagens, ...) que nos queiram enviar, através do endereço electrónico que temos visível no nosso blog.
Somos um movimento que luta para salvar um rio que tem sido alvo de inqualificáveis atentados.
Enviar um comentário